El 25 de maig de 2018 va entrar en vigor la norma europea de protecció de dades: Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016 (Reglament General de Protecció de Dades) i pendent que el Govern Espanyol aprovi el seu Reglament.
Aquesta norma, que és molt menys restrictiva que l’anterior, exigeix tractar les dades personals (dades de persones físiques) amb seguretat i només per a les finalitats justificades en cada cas: relacions amb clients, proveïdors i treballadors, i el compliment és senzill.
Els informem que les petites empreses i autònoms que únicament tracten dades comercials o les habituals de les relacions laborals:
- NO han de fer auditories de seguretat.
- NO han de tenir Delegat de Protecció de Dades.
- NO han de tenir un registre de les activitats de tractament.
- NO han d’estar certificats per cap expert.
No obstant és recomanable signar un document de confidencialitat amb als seus informàtics externs que els donin suport i accedeixin a les dades, així com amb la nostra assessoria.
Els recomanem contractar per la resta d’empreses el servei d’assessorament en els casos següents:
- Formalització de confidencialitat amb proveïdors, empleats o col·laboradors externs.
- Activitats de tractament massiu de dades, com el cas d’establiments hotelers.
- Realització d’activitats de comerç electrònic.
- Tractament de dades de salut (clíniques dentals o consultes mèdiques, fisios,…).
A l’espera poder ajudar-vos amb tot el necessari i us mantindrem informats als respecte.
Sempre al vostre costat,